Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, na serwisie Kickstarter wystartowała zbiórka na projekt Obduction, za którym stoją autorzy serii Myst, czyli ludzie ze studia Cyan. Cel minimalny ustalono na poziomie 1,1 mln dolarów, a termin końcowy upłynie 16 listopada.
Obduction powstaje jako nowa marka, ale oparta zostanie na podobnych rozwiązaniach co cykl
Myst. Wcielimy się w bliżej nieokreślonego bohatera, który pewnej nocy natyka się na przedziwny organiczny artefakt zrzucony z nieba. Przedmiot ten porwie go i przerzuci do nieznanego uniwersum. W tym momencie rozpocznie się przygoda i samodzielnie będziemy musieli odkryć, w jakie dokładnie miejsce trafiliśmy oraz spróbować znaleźć drogę powrotną do domu.
Gra powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4, który umożliwi twórcom wygenerowanie bogatych w detale oraz w dużym stopniu interaktywnych lokacji. Tak jak w serii
Myst, otaczający gracza świat zostanie starannie przygotowany, a kluczowym elementem zabawy będzie odkrycie rządzących nim praw i wykorzystanie tej wiedzy do pokonania licznych przeszkód. Autorzy chcą przetestować spryt gracza, a nie jego zręczność, więc podczas rozgrywki skoncentrujemy się na eksplorowaniu otoczenia oraz rozwiązywaniu zagadek.
Łamigłówki mają oferować różny stopień trudności – od prostych, aż po prawdziwe wyzwania. Jednocześnie wszystkie będą bardzo logiczne. Gracz zawsze ma mieć świadomość co musi osiągnąć i problemem będzie jedynie wymyślenie sposobu na realizację tego celu.
Cyan planuje rozbudowaną warstwę fabularną, ale zgodnie z tradycjami serii
Myst większość historii poznamy nie oglądając scenki przerywnikowe, a eksplorując świat, czytając dzienniki oraz analizując otoczenie.
Obduction powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. W planach są wersje na systemy Windows i OSX. Jeśli uda się zebrać potrzebne środki na Kickstarterze, to projekt trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2015 roku.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2013-10-18 16:37:29
|
|